Wednesday, April 15, 2009

salah faham...

lepas zohor...ktorg smbg chatting...bual2 smpai la satu saat tu, ntah mcm mana ntah..boleh jadi salah faham pulak! sll mcm ni...sllnya ptg, dah nk ujung2 chatting..sll akan jd pbalahan... kalau sebelum2 ni mmg salah aku..mmg aku yg jd punca dan sbb...tp td aku yakin ni bukan salah sapa2 antara kami...just salah paham...

aku cuba ckp dan terangkan sstu hal tu, tp lain aku maksudkan lain plak dia fikir... tu yg jadi salah faham tu...dan klu dah skali tersalah paham..ssh la nk betulkan balik...bnd tu jadi meleret2 la....bnd kecik jadi makin besar, bnd remeh jd serius...aku kecewa sgt....kecewa dgn diri sdiri..kecewa sbb aku tak mampu nk betulkan dan uraikan kekusutan ni...lg pulak, aku menambahkan kekusutan yg sedia ada....aduh!

ayg, abg nk ckp pasal hal mandi tu....bukan pasal ayg panggil abg "abg"...! silapnya masa abg terang tu..abg terang x jelas..bhati2 sgt..ckp bbelit2..bkias2...tu yg ayg jd salah paham tu...ayg ingt abg ckp bnd lain...abg just nk bgtau ayg yg abg suka cara ayg layan abg tp ayg x perlu la nk selitkan perkara2 mcm td utk ceriakan suasana...sbb tanpa bnd tu pun abg dah cukup ceria dan bahagia dgn ayg... dan pasal pnggilan "abg" tu..abg suka..mmg abg nk ayg guna word tu..td dah nk bgtau, nk tya ayg awl2 chat td...tp xde kesempatan...ada je yg mhalang abg....dan kebetulan salah paham tu jd masa ayg ttb gn word "abg" tu...so, bnd tu jd campur aduk sedangkan sebenarnya xde kaitan lgsg....

dan abg tau ayg marah dan kecewa ngan abg...sbb tu ayg ckp ayg dah mls nk syg2 abg kan...sbb tu ayg bt janji dan sumpah yg x sptutnya tu kan...dan ayg dah bekukan hati ayg utk abg.....hmm, smua tu dtg dr perasaan marah, emosi dan rasa kecewa...ayg xyah la ikut bnd tu... kita sama2 mulakan hari esok dgn lebih baik...dgn lbh ceria dan sempurna...lupakan hal yg blaku td...smua ni boleh jd racun dan duri dlm phubungan kita syg.....

abg minta maaf byk2 kat ayg...smua silap dtg dr abg dan abg akn cuba untuk berubah menjadi lebih baik utk hari2 esok...ayg kn yakin ngan abg tau...

p/s: setiap yg blaku ada hikmah dan x kan sia2...mcm salah paham td la...hikmahnya, aku dah berani nk gn word "abg ayg"....klu x kena push, xde force, xde tension mcm td..maybe smpai bila2 pun aku x berani... semua Allah dah aturkan utk kita..dan smuanya yg terbaik.. =)