Monday, April 13, 2009

kalut + gelut + rakus = memalukan diri je....

PETANG: Ya Allah...sgt memalukan.. apa la kalut sgt diri ni...hehe...ms dok ckp td x perasan...dah abih chatting, dok ssorg, pk2 balik...ishkkkk..apa la aku dah bt td....sgt menampakkan ketidakmatangan...lain kali tobat aku x bt lagi!

ada ke ptt aku tya dia suka x kat aku...walhal dulu2 awl2 kenal aku dah bgtau dia, awk xleh suka kat sy...then skrg aku lak yg lebih2...dan aku rs spnjg perhubungan ktorg pun aku mmg suka pk lebih2..pk yg dia tu suka giler kat aku...suka seperti mn aku suka kat dia... Ya Allah, dia tu ok je..releks je...aku ni yg lebih2..

dia kata dia just nk berikan apa yg aku nk..just nk penuhi sstu yg aku harap2kan dlm hidup aku...sbb tu dia layan mcm tu...memula dl dia pnggil syg..ari ni nk pggil abg lak..aduh, aku x bg dia panggil aku abg..aku x suka...nmpk x comey...aku lagi suka guna sy awk..n sometimes syg....that sweet n better...bg aku la...tp dia cam x setuju sgt...dan aku ni spttnya releks..dia pnggil abg je pun, bukan ajak aku bt bnd bukan2..napa nk gelabah sgt ni...!!! sian dia...sll kn bsabar layan ketidakmatangan aku yg melampau ni...

then sbb aku still x puas ati dan rs was2, aku tya lagi pasal perasaan dia kat aku....yg bt aku malu dan rs segan yg amat tu ialah....cara dia jawab, cara dia ulas cara dia terangkan dan uraikan simpulan2 dlm otak aku ni....sangat tenang dan matang! dia kata.."klu sy nk cari calon suami, sy x cari kat YM ni awk...tp klu ada jodoh mll YM, apa salahnya kan..." see...dia jawab, sgt bsahaja...malu aku! dia ni dr awl2 dl lg mmg cool je, aku je yg kalut..td pun dia dah kata "kalut la awk ni!"...memalukan diri btol!!!

semua dia ckp..mmg betul la...bnd ni pusing2 asalnya dr aku gak....aku yg letakkan syarat itu ini..then bila dia ikut..aku cam x puas ati lak...aku pk dia bukan2..aku kata dia bkorban je utk aku smpai makan ati... then bila dia nk upgrade sket..aku sangkal terus....abih, mcm mana sbnrnya aku nak??? aku rakus sgt kot, smua aku nk sapu...itu aku nk, ini pun aku nk...mst dia asyik dok geleng kepala je kat aku..aduh, perangai cam budak2!

so, sbnrnya benda mudah je...aku ni pttnya jgn pk yg bukan2 sgt...just layan je..biarkan semua ni blaku seiring perkenalan ktorg...jgn gelabah, jgn kelam kabut...releks...hayati dan nikmati semua kebahagiaan ini selama mungkin...sbb nnt bila dah sampai jodoh dia, dia tpaksa tinggalkan aku...nikmat ni juga akan mati dan hanyut bsama...so, knp nk sia2 saat2 manis ni dgn pk bnd yg bukan2 dan merepek2...

hmm....apa la aku ni...maybe sbb aku x penah alami kan, x matang dlm hal2 ni..dan aku tgh bertatih sambil pimpin tangan dia untuk memahami rasa ini dan menjadi matang dlm perhubungan kami...

p/s: sbnrnya aku pun konfius dgn diri aku...apa sbnrnya aku nak dr dia? aku nk dia berikan kasih syg...layan feel aku atau aku nk dia tu suka dan setia kat aku? hmm....bnd ni kena pk btul2 sbb aku dah campur adukkan semuanya..dah jadi nasi campur..silap2 blh basi..nnt dia fed up, dia cabut lari! padan muka aku!!!