Thursday, April 23, 2009

chat vs sms

PAGI: masuk ari ni je, dah 6 ari ktorg x chatting...rindu kat hati ni hanya Allah je yg tau..laptop dia ada prob so xleh la nk online...seksanya x dpt online dgn dia mmg sgt perit..hati rasa kosong, jiwa gelisah, akal dok pk yg bukan2...pastu diri pun jadi tak terurus...aduh, memang sgt menguji keimanan!

ari jumaat, sabtu, ahad tu aku asyik sms dia je...tp no reply...lagi la rs seksa! ada skali tu dia reply bgtau dia gi jln2 and dia xde krdt nk reply sms aku...waktu tu wpun itu je dia ckp tp hati aku berbunga sgt2...senang ckp klu aku sms 100 kali, then dia reply skali je pun dah memadai bagi aku...hehehe...

then ari isnin tu dia topup, so ktorg online @ sms guna hp je...start hari isnin, selasa, rabu dan ari ni..esok insyaAllah dia online blk! so...dah beberapa hari sms dr pagi smpai mlm ngan dia...aku perasan suatu perkara...perbezaan antara chatting ngan sms dgn dia.

chatting
  • rs lebih dekat dgn dia
  • lebih feel dan asyik, terbuai2 dan rs sgt dibelai...
  • mmg x terasa waktu yg berlalu..chat dr kol 7.30 sampai kol 5 ptg tu rs cam 1,2 jam je...
  • lebih kepada bckp soal hati, perasaan dan hal2 dalaman
  • aku sll chat ngan dia smbil dgr lagu2 tema ktorg, so mmg x nmpk dunia dah, x pedulik apa jd kat sebelah..
  • tp klu bertengkar atau selisih faham, mmg xkn penah habis. masing2 nk tegakkan hak masing2...chatting kan..paham2 je la....
sms
  • x feel sgt la sbb sll ada delay antara send and receive sms
  • lebih kpd bckp ttg hal diri, hal luaran, family n benda2 biasa je...
  • walau sms 1000 kali sehari pun, aku tetap rs x puas atau rs x cukup...feel dia x sebest chatting...sbb tu aku sll merayu dia online wpun klu sms, aku ckp ngan dia gak, org yg sama gak...tp rasa dia lain...
  • cara plg sesuai nk luahkan perasaan sbb masing2 blh amik masa bfikir dgn tenang sblm reply msg...klu kat ym xleh bt camni sbb kat ym klu tgh bcakap tu, partner leh mcelah..tu yg x penah abis tu...
so..klu disuruh pilih, aku lg suka chatting ngan dia tambahan plak ktorg jmp pun via chatting kan..so, itu la yg terbaik selama2nya utk ktorg..tp klu ada bt salah ke nak mintak maaf ke, cara tbaik guna sms sbb masing2 blh pk scr rasional sbb faktor masa...senang ckp, dua2 cara ada kelebihan masing2. Tq techno...bangga aku nk jd engineer!!! hehe...