Tuesday, April 14, 2009

bermimpikah aku..???

PETANG: masuk ari ni dah 8 ari aku kenal dia, chatting ngan dia..luahkan segala yg aku rs dan dibelai penuh oleh kasih syg dia...tp tiba2 aku tersentak... terkelu... terkedu... aku rs mcm aku bermimpi... bermimpi aku pernah chatting, msg, abihkan masa dgn dia...dan aku rs sangsi..betul ke dia ni wujud dlm hidup aku sbnrnya? atau sbb sibuk dgn study utk exam, melawan jiwa aku yg kacau mjadikan aku kurang siuman..maksud aku bkhayal sampai anggap benda tu real....hmm...

atau maybe sbb aku rs sepi ari ni..rasa janggal sbb dia x online...dah seminggu, hari2 aku dipenuhi dgn chatting, bgurau, msg dgn dia...sbb tu la kot ari ni rs pelik semacam...tp elok gak skali skala tak chatting...aku sedar la skt dunia aku bukan hanya ada dia..bukan utk chatting ngan dia je...kerja lain banyak lagi yg tertangguh...

dan masa ni jugak sebenarnya masa yg sesuai untuk aku duduk balik..muhasabah diri, tya pada diri..betul ke apa yg aku dah bt ni? ptt ke aku teruskan? bnd ni akan bwk byk prubahan dlm hidup aku..dan hidup aku yg terubah secara drastik ni blh beri kesan yg sgt buruk jika ianya berakhir juga dlm keadaan drastik...

klu nk ikutkan hati, aku rs mmg aku nk teruskan..dan aku dah anggap ni nikmat Allah untuk aku..aku mntk, bdoa merayu pd Allah dlm setiap sujudku untuk temukan aku dgn ssorg mcm dia...ssorg yg blh faham perasaan dan isi kekosongan hati aku... dan kini Allah btl2 dah makbulkan hajat aku... rs cam mimpi je dpt nikmat ni...tu la, Allah kata... klu Dia nk bagi tu, Dia akan bg je..xde yg mustahil bagi Dia... sbb tu klu pk, mmg x logik sket cara kami blh jd rapat..mudah sgt... dan dia plak bukan gadis biasa2..orgnya lawa, cantik, comey, baik, berjaya, matang...semua2 la...dan aku rs kat dunia ni, klu org camtu dah lama org kebas..mmg xde yg solo lg..tp mmg dia tu taste aku, semua yg aku hajati, ada pada dia....dan Allah sediakan insan mcm tu utk aku dlm aku dok rs yakin aku xkn pernah dapatnye! Alhamdulillah...terima kasih Allah...

so, tak sepatutnya aku sia2kan...lepaskan nikmat dan peluang ini..kalau aku biarkan dia pergi mcm tu je..maknanya aku bukan hambaNya yg pndai bersyukur..dan bkemungkinan besar aku takkan jumpa lagi gadis mcm ni walau aku hidup seribu tahun lagi...


bsambung....