Thursday, April 16, 2009

rajuk2 manja....

PAGI: lepas salah paham semalam..aku cuba start ari ni dgn nafas baru, cuba utk tak ungkit atau bangkitkan soal smlm...tapi ternyata dia betul2 marah dan merajuk dgn aku...so apa jua yg aku cuba ckp dia akn cuba utk kaitkan dgn hal smlm...smpaikan klu aku panggil dia ayg..then she asked, "sapa ayg?"....well aku tau dia saja nk cari pasal, nak tunjuk kata dia mmg marah pd aku...tp aku kena cool, aku x layan soalan dia tu, aku bt2 x nmpk je apa dia tya...tp lama2 aku rs aku xleh biarkan...sbb ppuan kan mmg suka diberi perhatian...suka dipujuk...suka dimanja2...

so, aku tya dia masih marah dgn aku ke pasal smlm...that was the started...dia mcm btl2 nekad...nekad dgn apa yg dia pk nk buat dan apa dia rs...mmg nekad...dah dia kata A...so A la akan jadi..klu dia kata B, maka B la aku kena terima...itu yg ssh pasal ayg aku ni...nak pujuk dia bukan senang tau...klu silap cakap...tak sabar..silap hari bulan, terkilan aku seumur hidup...

tp aku tau dia still sygkan aku just aku kena paham dan tau cara dia...dia ni jenis rajuk2 manja...silap sket, merajuk...silap banyak, lagi la teruk! tapi aku suka...aku tak tau la kenapa...lagi dia merajuk..marah2..lagi aku suka...just aku takut, sbb ktorg kan chatting je...dah la jauh..aku takut dia betul2 nekad, xnk chat ngan aku atau nk putuskan terus hubungan ktorg ni...tu yg aku plg takut skrg ni....

tapi kali ni, rajuk dia mmg bt aku gerun...dan aku cam dah give up je..aku smpai takawwal kpd Allah supaya Allah lembutkan hati dia...then tak disangkal lagi, mmg Allah tu maha berkuasa atas segala2nya...ttb dlm dok pujuk2 dan aku mmg dah hampir2 nk give up. dia cam lembut hati...ttb dia tya " perlu ke sya bagi peluang lagi kat awk?"....aku tersenyum sbb aku tau soklan tu sbnrnya petanda yg dia mmg akn maafkan aku dan terima aku blk...so lps2 tu..dia mmg cam dah cair dgn aku then status dia tulis " i miss u finally"....the end!

p/s: pengajaran dr rajuk2 manja ni ialah..lps2 ni aku tau dah cara dia..apa dia nk dr aku dan apa aku harus bt utk dia...sbb setiap yg tjadi xkan sia2 mlainkan utk beri kt sstu yg berguna! =)