Wednesday, April 15, 2009

airmata kedua....

PAGI: semalam..seharian x chat ngan dia, aku msg pun dia x reply...pagi ni aku bgn awl2...online cepat2...then tgu2..smpai kol 7.40...dia x online gak..aku dah kecewa dah..sllnya 7.30 atau 7.35 dia dah online...aku baring balik..cuba pejamkan mata dengan hati kecawa...kol 8.15 aku tjaga...tgk2 dia dah tersenyum kat aku..status dia tls "i'm back!"... cepat2 aku gi mandi smbil nyanyi riang...Alhamdulillah....

then waktu tgh hari td, dia bgtau aku sstu yg buat airmata aku mengalir...bukan skali, bukan dua kali...tp tiga kali!!! tiga kali aku menangis ari ni...smuanya sbb dia bgtau yg dia tu sakit..ada anemia, kurang darah merah.. dah 4 tahun dia sakit, tapi degil, ubat xnk makan sbb x sedap...mmg la ubat x best...tp kn makan gak..dan lebih sedih bila dia kata dia x bgtau sapa2 pun pasal sakit ni tmasuk mama ngan papa dia...selama ni dia tanggung sorg2 je sakit tu...sbb tu dia sll ckp, suatu hari nnt..mungkin dia akan tinggal akan aku tanpa pesan...xde dah kat dunia ni maksudnya...

Ya Allah, aku tak tau pasal anemia ni..aku tak tau seteruk mana kalau sakit dan aku tak tau sejauh mana sakit ni boleh memberi kesan buruk pada dia...dia ada bgtau td, sakit ni boleh sembuh kalau ada penderma sumsum tulang...tapi dia xnk...dia xkan terima kalau ada org bagi pun...dah amik keputusan muktamad ni awal2 lagi....

kenapa awk bt mcm ni? awk seksa diri awk...awk seksa org yg syg pada awk...dan awk seksa sy yg x mampu nk buat apa2 untuk bantu awk...sy nk pastikan awk makan ubat pun xleh sbb sy jauh...dan awk tu, kalau dah ckp taknak..mmg TAKNAK sampai ke sudah! hmm...sy mampu berdoa je awk, semoga Allah lembutkan hati awk untuk terima sstu yg baik utk awk...dan semoga Allah berikan awk kesihatan dan kekuatan untuk hadapi ujian ini.. dan awk, sy sentiasa ada dekat dgn awk..melalui doa2 sy...doa itu senjata sy untuk tunjukkan sayang sy pada awk..doa dan sujud sy pada Allah memohon kebaikan untuk awk selamanya...


bsambung....