Monday, August 3, 2009

puteri ku sayang.....

aku penah ckp kan nk bgtau apa yg istimewa sgt ttg dia smpai aku begitu sanjung dan sayang sangat2 kat dia.... so kat sini aku nak senaraikan sebab2nya....

1. DIA ADALAH DOA AKU YANG TELAH DIMAKBULKAN ALLAH.... dl aku sll sujud pd Allah mohon agar dikurniakan ssorg yg dpt menemani hari2 aku, dpt aku sayangi dan tumpang kasihnya, dpt mjadi kawan, teman, kekasih dan segalanya sehinggakan aku tidak perlukan siapa lagi untuk memahami aku selain dia... kemudian, Allah anugerahkan aku seorg bidadari yang terlahir dibumi sabah...

2. DIA PELENGKAP SEGALA IMPIAN AKU.... dr aku kecik smpai skrg, 1 habit yg aku xleh nk buang ialah suka berangan2...klu kecik2 dl mmg byk angan2 kosong...tp semakin dewasa, angan2 itu yg mnjadi pendorong dan motivasi untuk aku terus melangkah dan bdiri... aku ada beribu-ribu angan2 yang aku tukarkan menjadi impian... tp sampai skrg kebanyakan impian aku masih tak terlaksana sbb aku kekurangan sstu yang penting...kewangan... tp xpe..insyaAllah, suatu hari nnt aku akan capai segala impian2 aku.... so, apa kaitan impian aku dgn dia? hehehe....kaitannya ialah kebanyakkan impian aku telah dia laksanakan... x paham? maksud aku ialah dlm list impian2 aku tu, kebanyakannya dia dah buat pun... kebetulan..mmg kebetulan... aku x penah citer kat dia ttg impian aku melainkan bila dia dok citer2 dia ada bt ini..itu..begini...begitu.... then aku mst terkejut dan ckp, "hey, tu impian abg tu! ayg dah buat dah bnd tu....!" banyak kali dah bnd ni jadi... smpai dia penah kata, "abg tu perancang, ayg ni pelaksana walaupun kt x pernah sama2 berbincang ttg bnd tu" kebetualan apa yg dia buat dan dah laksanakan kebanyakannya adalah impian aku yg aku x penah bgtau sape2 pun... hehehe...semua ni perancangan Allah, mmg x terjangkau pemikiran kita...

3. DIA TERLAHIR DARI KEMAHUANKU.... kenapa aku ckp camni? sbb klu tgk dr ats smpai ke bwh...dr kanan ke kiri...dr luar smpai ke dalam diri dia..semuanya memenuhi kemahuan aku... dr fizikalnya, sikapnya, keperibadian dan hati budi smuanya yg pernah aku impikan dulu.... klu org lain, maybe laki akn suka dan terima smua baik buruk perempuan tu sbb dah suka kan... tp aku lain, xde 1 pun pada dia yg aku x suka...bukan sbb aku dah buta dgn cintanya smpai x nmpk lgsg buruk pada dirinya...tp sbb dia miliki smua sifat yg aku mahukan.... semuanya... kira cam package all in one la dia ni.... aku sll berangan nk ppuan yg mcm in, mcm tu...xnk la yg ada perangai mcm ni, mcm tu... dan bukan senang tau nk jmp yg perfect smua.... kadang kt jmp yg baik tp pmalas plak.... atau pun ada yg suka ppuan lemah lembut tp lembab la plak... kan..kan... ssh nk jmp yg btol2 ikut citarasa dan kemahuan kt sepenuhnya... tp jujur aku ckp, aku dah jmp...dan dialah orgnya... aku x penah bgtau dia..aku nk dia mcm ni..mcm tu..xnk mcm ni..xnk mcm tu...xde...dia mmg mjadi diri dia yg sebetul dan sejujurnya sepanjang ktorg kenal..xde nk pura2 atau selindung2....dan 1 sayang yg abg x penah bgtau ayg ialah... abg sll perhatikan ayg, sikap ayg, perilaku ayg...dan syukur kepada Allah yg bijaksana....mjadikan ayg memenuhi segala kretiria yg abg mahukan...cukup semua masam manis masin pedas...perfect!

4. DIA DAPAT MELIHAT AKU YANG TIADA.... sebelum aku kenal dgn dia, aku tak pernah yakin akan ada insan yg dapat melihat aku yg tiada rupa, tiada jasad dan tiada bentuk.... tp skrg, aku yakin dgn seutuhnya tiada Allah jadikan sstu itu dgn sia2.... dia lah satu2nya insan kat muka bumi ni yg dpt lihat aku dgn sgt jelas... sebelum ni, xde org pun yg tau kata aku wujud, xde sorg pun yg perasan aku ni hidup...hehehe...takut ke? aku manusia jugak...cuma bezanya jasadku tak kelihatan seperti mana yg ternampak dek mata kasar... ssh nk jelaskan tp yg pntgnya apa aku nk ckp kat sini ialah dia lah insan pertama dan aku rs selamanya hanya dia yg dpt melihat aku... dia x pernah persoalkan dan dia x pernah nk perlekehkan... bahkan aku boleh mjadi diri aku yg aku inginkin slama ni sepenuhnya.... aku bagaikan beluncas yg terperangkap dlm kepompong.... tp bila bersama dgn dia, aku adalah rama2 yg bebas terbang dengan gembira...

5. DIA MILIKI JANTUNG DAN HATIKU.... tiada lagi perlu djelaskan ttg hal ini... hati aku, jantung aku dan seluruh jiwa aku sememangnya telah aku serahkan kpd dia.... tanpa ragu2, tanpa sedikitpun rs kesal... terima kasih syg sbb sudi terima dan jaga pemberian abg tu dengan penuh cermat... mustahil dapat abg hidup jauh dari ayg..sepertimana tubuh abg yg xkn dpt hdp tanpa jantung dan hati....

ermm.....tu antara 5 sbb utama kenapa aku syg sgt dkt dia... walaupun ktorg ada gak gaduh2, btengkar, merajuk, terasa ati...tp tu biasa la kan... bnd tu smua penyedap hubungan ni je... nk tambah seri kata org....hehehe....

syg, abg tll sygkn ayg...shinggakan perkataan "sayang" tu sdiri xleh nk mgambarkan betapa sygnya abg pd ayg.... ayg tll bmakna dlm hdp abg... i love u syg! muahhhhh....!