Wednesday, August 12, 2009

india vs sungai petani

ari tu dia ada ckp kat aku yg dia kn gi india for 2 month.... sedey sgt2...hanya Allah je yang tau.... hampir setiap malam dr hari dia bgtau dia akn ke india tu, aku asyik berfikir, mcm mana aku nak hidup bjauhan dr dia...sedangkan 1 ari tak bersama dia, aku rs dunia ni bagaikan bisu dan pekak...sunyi dan kosong yang amat sgt.... ni kan plak 2 bulan...! ermmm....

dan aku tak nafikan, derita yang aku rs x sehebat derita dia...bayangkan nk tggl sorg2 kat india, sorg2 diperantauan time bulan puasa dan raya.... blh imagine x mcm mana dia rs sepanjang 2 bulan tu.... tp aku respek dia, dia sgt tabah dan kuat.... biarpun aku tahu dia juga menitiskan airmata kerna terasa bebanan ni, tapi dia x pernah nak ngaku kalah.... dia akan teruskan gak sebab dia tau semua yang dia buat ni, segala pengorbanan ni adalah untuk insan2 yang dia sayang dan sentiasa menyayangi dia... semoga Allah memberkati ayg dan mereka selamanya.... im so proud of u....!

knp aku gusar sgt dia nk gi india? sbb ktorg xleh contact mcm sll... walaupun skrg dah mmg jauh, ktorg still leh sms, chat, calling... tp klu dia kat india nnt, sms n chatting dah tolak tepi... nk call pun, kn tgu dia yg call la... lagipun aku xnk dia bazirkan duit sgt dok contact aku, jauh kan.... better xyah contact sll...sbulan skali pun dah cukup baik... dpt dgr suara dia dan dapat tau dia sihat, cukup makan smua, dah Alhamdulillah....besar nikmat tu....

dalam dok bersedia dr segi fizikal dan mental for next 2 month, ttb rezeki Allah turun kat aku...aku dapat keja! Alhamdulillah, walaupun just training engineer for 3 month kat sungai petani. aku harap ni permulaan yang sempurna untuk aku terus mencapai segala impian aku selama ni...insyaAllah... timing yang cukup tepat, sbb tu aku sll kata, takkan sia2 apa yg Allah dah tentukan dan takdirkan untuk kita semua... mgu depan aku start training, mgu depan gak ayg terbang ke india... sama2 akan bz nnt, sama2 akan rs rindu dan sama2 akan cuba btahan sedaya mungkin...

setidak2nya, klu aku dah keja nnt, xde la aku asyik layan fikiran dan emosi aku ni je... dan paling penting, aku dah xde masa nk pk bnd bukan2, bnd -ve... yelah, jauh kan.... sllnya nak xnk, akn pk yg -ve gak....tu yg risau klu bjauhan lama2... tp insyaAllah, sama2 bz nnt, mst syaitan x sempat hasut bnd bukan2...hehehe...

so, ayg.....jaga diri bbaik tau kat india tu... jaga makan minum, jgn smpai x makan lgsg... n ubat jgn buat2 lupa nk mkn....huhu... dan plg pntg, jaga perasaan tu, jgn tergoda dgn mat india plak...sian abg kat sini...hehehe... dan ingt setiap dugaan dan keperitan pasti ada ganjaran dan kemanisan.... bsabarlah atas takdir ni.. insyaAllah, 2 bulan tu x terasa pun.... semoga Allah berikan kekuatan kepada kt bdua untuk hadapi dan harunig 2 bulan ni dgn sebaiknya...

i love u so much syg...abg akan sentiasa tgu ayg balik... semoga dipanjangkan umur untuk kita bertemu semula...insyaAllah...