Friday, July 31, 2009

syg..abg demam....

pagi td aku dah start batuk2.... sakit dada dan paru2 hanya Allah je yg tau.. ni mesti bjangkit dr adik aku ni...hampeh tol! klu dulu, aku sakit ke demam ke, aku buat dek je....jarang sgt la aku bgtau sape2 termasuk mak ayh aku kecuali la dah teruk sgt... tp sllnya demam ke, batuk ke selsema ke...akn baik sdiri...walaupun makan masa bhari2...

tapi skrg, sejak dah ada org syg ni, jari tcucuk jarum sket pun nk ngadu sakit...ngade2 kan...hehehe... so ssje je la bgtau dia, abg batuk ni yang....sian kat abg...uhuk...uhuk... konon2 nk mnk simpati la... then bila dgr dia dah mula bleter, jgn minum air sejuk, mkn ubat...rehat bbyk...jgn amik mudah skrg kan bahaya klu demam2 ni..bla..bla..bla... aku jd mkn ngade2... ckp air suam x sedap lah, xnk mkn ubt sbb x teruk sgt la... lg dia bleter2, lg aku menjawab... last2 dia geram sgt kot, dia kata, "ok, kt sama2 xyah mkn ubat, klu pape jadi, sama2 tanggung..nk mati biar mati ssma..so kt leh jmp kat syurga kan..." lbh kurang camtu la dia ckp... aduh, ni yg x suka ni! nak xnak terpaksa la makan ubat gak... aku kebas je ubat batuk tok aku, then makan panadol, janji klu dia tya nnt, aku blh jwb, "abg dah mkn ubat syg".

hehehe....ttb tpk, dl aku yg dok bleter2 kat dia sbb dia malas mkn ubat, skrg dah terbalik plak...hakikatnya dua2 sama...malas makan ubat! dan aku rs hepi sgt, dah ada org nk amik berat ttg aku, jaga makan minum aku, pakai mandi aku, smua2 dia amik berat...walaupun kkdg aku ssja je bt bnd2 dia x suka, sj suka dgr dia bleter....hehehe... klu shari x dgr...aku mesti rs kosong...aku mst akan rindu kat dia sgt2...

mcm yg jadi mlm td...dia diam lama...kol 11mlm br dia sms aku blk...ttb aku rs sebak je...berulang2 kali aku ckp aku sayang kat dia...xtau la mybe sbb x sihat bdn kot, aku jd cam emosional sket... dia bkn gi mn pun, dok main2 dgn ank sedara...alah, sllnya klu dia x sms, dia tido ke..aku ok je...mlm ni je ttb rs semacam.... nk reply sms dia je, aku mesti nangis.... aku pun xtau knp aku rindu sgt2 kat dia..rindu yg teramat sgt.... dia nk call aku xbg, sbb aku tau aku mst xleh ckp nyer, airmata turun cam air terjun...laju sgt2... knp ek? entah la...aku x pasti....

dia mst ssh ati tgk aku camni kan...? apa la aku ni, pttnya control2 la sket perasaan tu...ni x macho lgsg..nangis cam bbdk je...dia nk pujuk2 pun dia x reti sbb bkn ada pasal pun yg aku ttb jd sedih sgt2 ni... tp dia cool je layan aku...xtau la sbnrnya dia kat sana camna...sbb x nmpk kan...tp aku tau, dia mst susah hati sgt2 tgk aku camni... anggap je la sbb abg demam yang, jd x betol sket....hehehe....