Friday, July 3, 2009

marah.... (part 2)

sblm tdo td aku set alarm, nk bgn kol 5.45pg, nk call dia, kejut bgn gi keja...so, 5.45pg aku tjaga la...tp x call dia pun..entah la, rs berat ati plak..aku xnk rosakkan pagi dia dgn sstu yg x elok...mana la tau kan..kemarahan dia smlm x abih lg...so, aku cancel je la niat nk kejutkan dia... smpai kol 7.30pg, dia sms said "salam..morning2!"...aku tsenyum bc sms dia...

dia mcm bdk2 kecik yg bgaduh...bgaduh td, ckp xnk kawan!..tp tgu je kejap, diorg akn sama2 tersenyum, bbaik balik dgn sdiri..xyah mintak maaf, xyah mmaafkan...bnd tu x simpan dlm hati pun... sama la cam syg aku ni, dia merajuk..marah...tp klu dbiarkan kejap, dia akn sejuk sdiri..dia akn dtg blk dgn manja2 dia, comey2 dia.... i love u so much syg!

then ktorg sms mcm biasa...smpai dia tya psl smlm..dia tya aku marah sgt ke kat dia...jujur ckp, mmg sejak aku kenal dia..smlm la aku plg marah skali...smpaikan aku blh ckp kasar dgn dia...actually, marah dia x angkat phone 1 hal, marah sbb mbazir beli super saver tp x guna 1 hal lagi..tu yg marah jd bganda tu....

then ktorg bckp lg ttg smlm...dr sudut dia dan dr sudut aku...malang la utk ktorg smlm...awl2 tu, time aku ok, dia marah..pastu time dia srh aku call dia blk, dia dah ok..aku plak ttb marah sgt2 time tu...tu yg jd melarat tu...

dia sorg yg cpt terasa, cpt tarik muka, masam muka...tp just dgn papa and mama dia je dia camtu..dan skrg dgn aku gak... but dia jugak cpt sejuk... tp aku lain, aku lmbt marah, dan lambat sejuk....klu skali aku dah marah, aku akn marah..marah...dan marah....! aku mcm api..skali dah menyala, kn cepat2 padamkan...klu x, dia akn merebak dan jd makin besar... sbb tu klu aku mrh, dia kn pujuk atau sejukkan aku cpt2...klu x, jd cam smlm la..aku sampai tega ckp kasar dgn dia...tu x termasuk dgn baling hp lg..smlm je, 2,3 kali aku campak hp ni...aduh!

aku bukan panas baran atau cepat meradang. aku jenis yg x suka marah...sbb aku tau klu skali aku dah marah, ssh aku nk sejuk blk....susah sgt2...tp aku rs demi hubungan ktorg ni...aku tolak ego aku ketepi..aku campak marah aku ke laut....klu marah ke, terasa ati ke dgn dia..aku akn cpt2 pujuk diri...aku xnk bnd kecik jd besar...bnd remeh jd serius...

sbb tu org kata, dlm pcintaan, kt kn byk bkorban...korban masa..korban tenaga, korban perasaan...dan plg pntg korban kepentingan diri....dan aku pegang sifat tolak ansur dan cepat mengalah... sbb apa pun yg aku lakukan, aku just nk yg terbaik utk phubungan ktorg ni...yg tbaik utk dia dan tbaik jugak utk aku....fair enough!