Tuesday, July 21, 2009

bila....

ermm....spnjg ari ni xde pape yg x diingini blaku....dia ok....aku pun ok...just dia a bit bz dgn keja opis...so aku kn tggl scr x langsung...hehehe..ppandai la aku bwk diri...aku menyiasat je spnjg ari ni...mcm2 kes pbunuhan dah aku settlekan....hehehe..pengaruh komik det. conan yg melampau!

then time nk tdo td...ktorg sms...borak2 kejap..tya itu tya ini..citer itu citer ini...ms said gud nite tu ttb dia reply.."ayg dah xde rs dendam kat abg..ayg dan lupakn semuanya..seksa sgt...abg xyah risau sbb ayg xkn tgglkn abg camtu je..." aku tya dia, knp ttb ckp camtu...? dia reply "mn la tau ttb ayg x sempat nk luahkan kat abg lepas2 ni..."

alasan yg bt aku lemah sgt2..semua luluh..jiwa, jasad semua rs longlai sgt2.... kalau saat ini adalah saat terakhir kt bsama...dan esok aku bangun bukan lg kerna leteran dia...hari2 akn mjadi sunyi sepi tanpa suara dia mhambat2 aku gi mandi...pastu klu tdo ptg, dia la sibuk2 kejutkan aku tanpa aku suruh...paling sedey, sapa nk manjakan dan amik berat ttg aku lg klu dia xde...sedeynya....xleh nk bayang saat tu...

teringat aku penah kata kat dia dl...abg lbh rela klu abg yg pergi dl sbb abg x snggup nk menahan seksanya hidup tanpa ayg..then dia kata, lebih baik kt doakan supaya kt tgglkan dunia bsama2...dan bersatu disana..xde sapa perlu dtgglkan dan xde sapa yg perlu tanggung penyeksaan tu... ermm....


bila aku sudah tiada
by HUJAN

bila, aku sudah tiada
simpan semua lagu ku
jangan di tangis selalu
mungkin, itu sementara
bila jumpa penggantiku
jangan dilupakan aku . .

pagi itu indah seperti biasa
tidur yang lena terhenti di sana
layap kuyu masih tak terdaya
bukalah tingkap mu curahkan cahaya

siapa sangka
bila tiba masa kita untuk pergi selama
takkan terduga
jika saat ini tuhan tentukan aku lah orangnya

bila, aku sudah tiada
simpan semua lagu ku
jangan di tangis selalu

mungkin, itu sementara
bila jumpa penggantiku
jangan dilupakan aku . .

gelak tawa tangisan hiba
kenangan kita masa di dunia
alangkah indahnya jika
kita mampu hidup selamanya

siapa sangka
bila tiba masa kita untuk pergi selama
takkan terduga
jika saat ini tuhan tentukan aku lah orangnya

bila, aku sudah tiada
simpan semua lagu ku
jangan di tangis selalu

mungkin, itu sementara
bila jumpa penggantiku
jangan dilupakan aku....



Ya Allah..andai tiba saat itu dan Kau telah takdirkan salah sorg antara kami yg diuji dgn dugaan maha hebat itu...kuatkanlah aku...kuatkanlah dia...ssungguhnya kami hamba2Mu yg lemah lagi daif....