Monday, July 20, 2009

aku yg dhukum....

ktorg cam biasa ari ni...pg td...tghari..ptg..dan malam... Alhamdulillah, smuanya ok...sampailah...

aku call dia td, awlnya ktorg bual ok je...itu ini smpai aku bk topik pasal smlm...dia ckp "mmg ayg mrh kat abg psl smlm..rs mcm org bodoh yg diperbodohkan...! kn tggl camtu je...." ms dgr dia kata camtu, sayunya rs hati...x terlintas pun nk bt dia cmtu...x terniat pun nk permainkan perasaan dia... tp dia smbg lg.."...ayg xnk dgr penjelasan abg, klu nk, dah lama ayg tya...tp ayg xnk tau...cuma skrg, dlm hati ayg ni dah ada rs benci dan dendam pd abg...dan ayg rs suatu hari nnt, mungkin ayg akn bt bnd yg serupa dgn apa yg abg dah bt kat ayg..nk tgglkan, pgi camtu je..xyah bgtau..smpai bl rs ni nk ada dlm hati,xtau lah..."

aku terdiam....diam dan mbisu...aku cuba kawal perasaan ni...kawal perasaan sedih dan sayu ni...tp dlm x sedar, ada gak yg mengalir mbasahi pipi... aku tahu, aku mmg ptt dihukum mcm ni...terima segala hukuman dr dia dgn pnh lapang dada...klu dah itu yg dia katakan..maka itulah yg aku akan telan...

dan lebih sakit bila dia katakan, " ayg senyum, senyum jugak tp dlm hati ni rs dendam tu ada.." saat tu aku dpt rs darah yg mengalir panas dlm hati, sllnya klu sedih sgt, aku mst rs camni...hulu hati bgai dihiris2....aku tarik nafas dalam2...bharap dpt kurangkan bisa dihati...tp x ilang jugak...akhirnya airmata yg menitis perlahan2....

aku telan air liur kelat, tb2 aku rs takut...teringat kisah dulu..kisah yg mnyebabkan aku fobia dgn telefon...aku takut jika aku dihukum sperti dulu..aku takut jika aku tpaksa lalui hari2 gelap aku kembali....ermmm.... cpt2 aku lelapkan mata, sblm mcm2 lg perkara buruk aku fikirkan...

semoga hari esok mnguburi kenangan hari ni....dan semoga Allah tidak menghukum aku seperti dulu...